اخبار مذهبي

1 شهريور 1383 ساعت 1:00

احسان حدادي، جوان نجيب 19ساله ساوجي که نخستين مدال طلاي تاريخ دو و ميداني کشور در رقابت هاي جوانان جهان در ايتاليا را کسب کرد، پس از بازگشت از ايتالياگفت: «با توسل به ابا عبدالله الحسين (ع) و ائمه ي اطهار (ع) و با قوت قلب و روحيه ي بالا توانستم عنوان قهرماني جهان را براي ايران به ارمغان بياورم.»


شماره پانزدهم ماهنامه خیمه - رجب 1425- شهریور 1383
 
اولين مدال آور تاريخ دو و ميداني ايران: «مديون توسل به ائمه ي اطهار (ع) هستم»

احسان حدادي، جوان نجيب 19ساله ساوجي که نخستين مدال طلاي تاريخ دو و ميداني کشور در رقابت هاي جوانان جهان در ايتاليا را کسب کرد، پس از بازگشت از ايتالياگفت: «با توسل به ابا عبدالله الحسين (ع) و ائمه ي اطهار (ع) و با قوت قلب و روحيه ي بالا توانستم عنوان قهرماني جهان را براي ايران به ارمغان بياورم.»

رواق هاي جديد حرم رضوي در حال احداث است

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور به همراه رئيس سازمان ايرانگردي و جهانگردي ضمن بازديد از صحن جامع رضوي، سردرب هاي شرقي و غربي، مناره هاي جديد، رواق هاي در دست احداث «دارالحجة» و «امام خميني»، در جريان مراحل طراحي، اجرا و احداث اين اماکن قرار گرفتند.

آقاي مرعشي رئيس سازمان ايرانگردي و جهانگردي، جاي جاي حرم مطهر امام رضا (ع) را مظهر هنر و معماري اصيل دانست و اين مکان را مايه ي مباهات شيعه در جهان عنوان کرد.

28 هزار مسجد بعد از انقلاب تعمير و احداث شد

حجت الاسلام خسروي معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين مطلب از افزايش درآمد بقاع متبرکه خبر داد و گفت: درآمد بقاع متبرکه در سال 1360حدود 12ميليارد تومان بوده است که اين رقم در سال 1381به 17ميليارد تومان افزايش يافته است.



يک جوان هشترودي «صحيفه ي سجاديه» را به نظم درآورد

آقاي ناصر اصغري، جوان هشترودي که سال قبل موفق به ترجمه ي منظوم نهج البلاغه شده بود، صحيفه ي سجاديه، دعاي کميل و دعاي توسل را نيز به نظم درآورد.

وي در اين باره مي گويد: «به نظم درآوردن صحيفه ي سجاديه، حدود هفت ماه طول کشيد و بيش از دوهزار ساعت وقت صرف شده است.»

آقاي ناصر اصغري افزود: «براي به نظم درآوردن صحيفه ي سجاديه به زبان فارسي از ترجمه ي فارسي و در برخي موارد از متن عربي استفاده کرده ام.»

اين جوان هشترودي با گلايه از دستگاه هاي دولتي و خصوصي به جهت عدم ابراز علاقه به چاپ اين آثار گفت: «با وجود اين بي مهري ها با ايمان راسخي که دارم، ادامه مي دهم.»

وي هدف از ترجمه ي منظوم اين آثار را منتقل شدن کتب مذهبي و ارزشمند به متن جامعه عنوان کرد.





دست هاي آسماني حضرت معصومه (س) فرشته را شفا داد

مقارن با ايام سوگواري حضرت زهرا (س) فرشته، 16ساله، که به بيماري سختي دچار بود و نااميد از همه جا به حرم حضرت معصومه (س) متوسل شده بود، با الطاف دست هاي آسماني کريمه ي اهل بيت(ع) شفا گرفت.

فرشته دختر ساوجي که مدت ها در اثر عارضه اي به آلودگي خوني مبتلا و در نتيجه دچار تشنج و بيهوشي مي شد، مي گويد: «پس از مراجعات مکرر و نااميدي از پزشکان، به پيشنهاد پدرم قصد کرديم تا به قم بياييم و به حضرت معصومه (س) متوسل شويم.»

وي افزود: «همراه مادرم در قسمت زنانه مشغول زيارت بوديم و من در حال راز و نياز و آرزوي شفا يافتن از کريمه اهل بيت (ع) بودم، پس از دقايقي هنگام نيايش، حالم دگرگون شد و حال ويژه اي به من دست داد و همه چيز را فراموش کرده بودم و به حالت معنوي که برايم پيش آمده بود فکر مي کردم ناگاه حضرت معصومه(س )را ديدم.. در حال خواندن دعاي توسل. توجه من به ايشان بود و فکر مي کردم در اين دنيا نيستم و از زيارت ايشان سر از پا نمي شناختم. پس از لحظاتي حضرت رو به من کردند و فرمودند: شفاي تو را از خدا خواستم. حضرت معصومه (س) سپس در حالي که دست به سرم مي کشيدند فرمودند: به شهرخودت برگرد که بيماري ات برطرف شده و خوب شده اي.

پس از اين حالت ديگر اثري از تشنج و بيماري در خود نديدم....»

فرشته اضافه کرد: «هرگاه به پدر و مادرم نگاه مي کنم و اثري از اضطراب و نگراني از بيماري من در آنها نمي بينم، عشق به اهل بيت (ع) و حضرت معصومه (س) بيش از پيش در دلم زنده مي شود.»

پدر فرشته که راننده است، ضمن اينکه از شفايافتن دخترش بسيار خرسند است مي گويد: «تا عمر دارم ارادتمند کريمه ي اهل بيت (ع) خواهم بود.



ترميم ضريح مطهر امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع)

پس از 35 سال و براي اولين بار ضريح مطهر و نوراني حرم امام حسين (ع) و ابوالفضل العباس (ع) و بخشي از متعلقات طلا و نقره ي حرمين شريفين در کربلاي معلّي توسط گروه ايراني «کوثر النّور» غبار روبي، شست وشوي فني و جلا داده شد.

همچنين به زودي کار بازسازي و جلا بخشيدن به گنبدهاي طلاي حرمين امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) آغاز مي شود. سيد محمد صادق مصباح موسوي، مدير و مؤسس گروه، بازسازي سيستم روشنايي و غبار روبي از حرم هاي شريف امامان معصوم (ع) در شهرهاي نجف، کاظمين و سامرا را از ديگر برنامه هاي اين گروه در آينده عنوان کرد.



تابلوي نفيس خوشنويسي به حرم حضرت زينب (س) اهداء شد

شجاعي، خبرنگاري افتخاري خيمه در کرمان: هفته ي فرهنگي کرمان در حلب، پايتخت فرهنگي سوريه، برگزار شد.

در اين هفته علاوه بر آشنايي مردم حلب با فرهنگ و ادب و هنر کرمان، طي مراسم ويژه اي تابلوي نفيس خوشنويسي اثر استاد جمال الدين مؤدب، خوشنويس برجسته ي کشورمان به حرم مطهر حضرت زينب(س) اهدا شد.



برگزيدگان يازدهمين سوگواره تعزيه استان کرمان معرفي شدند

شجاعي، خبرنگار افتخاري خيمه در کرمان: يازدهمين سوگواره ي، تعزيه استان کرمان پس از ده روز اجراي تعزيه طي مراسمي با حضور سردار کرمي، نماينده ي مردم کرمان و مصطفوي مدير کل امور مجلس و استان هاي حوزه هنري، به کار خود پايان داد.

سالاري مدير حوزه هنري استان کرمان و دبير سوگواره، تعزيه را يکي از منسجم ترين سوگواره هاي کشور دانست و گفت: «34 مجلس جهت حضور در سوگواره ي يازدهم متقاضي بودندکه از اين تعداد 10مجلس به سوگواره راه يافته است.» وي اضافه کرد: «حوزه ي هنري کرمان در سوگواره هاي آتي، نگاه ويژه اي به مجالس غريب خواهد داشت.» در پايان مراسم، ضمن قرائت بيانيه ي هيئت داوران، جوايزي به برگزيدگان اهدا شد.



تعزيه در المپيک 2004 آتن

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در آتن گفت: «شهرداري آتن در حاشيه ي بازي هاي المپيک 2004 بيش از 630 برنامه ي فرهنگي - هنري اجرا مي کند و ايران در بخش هايي از اين برنامه ها حضوري مؤثر ايفا خواهد کرد.»

سيدمحمدرضا دربندي افزود: «برنامه هاي شهرداري آتن شامل اجراي موسيقي تئاتر و برگزاري نمايشگاه با موضوعات مختلف است و جمهوري اسلامي ايران با اعزام گروه هاي نمايشي (تعزيه) و رقص چوب سيستان و بلوچستان و موسيقي بندري، از تاريخ سي ام مرداد ماه جاري تا هفتم شهريور ماه، برنامه هاي متنوعي در شهرهاي آتن و والتاچيوا اجرا خواهد کرد.»



ائتلاف باشکوه 18 هيئت مذهبي در قم

در ايام فاطميه ي امسال، 18هيأت مذهبي از منطقه ي توحيد (نيروگاه) قم، در يک اقدام بي سابقه و قابل تقدير به صورت مشترک، مراسم تعزيت و بزرگداشت برترين بانوي عالم را برگزار کردند.

اين مراسم در حسينيه ي گلزار شهداي امامزاده ابراهيم برقرار شد و از ويژگي هاي آن «اهميت دادن به اتحاد هيئات مذهبي، محوريت سخنراني به دليل کسبِ معرفت و پرهيز از احساس گرايي، رعايت زمان جلسه و احترام به مخاطب» بود.


کد مطلب: 8542

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/8542/اخبار-مذهبي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir